De toekomst van reclameborden: let’s go digital
De hele wereld is digitaal tegenwoordig, dus waarom zouden reclameborden niet volgen? In dit artikel meer over Zetadisplay en digitale reclameborden. Goede reclame is belangrijk voor een bedrijf, maar in een wereld waarin iedereen reclame maakt kan het nog wel eens een uitdaging zijn om je te onderscheiden. Ook wil je graag de juiste doelgroep bereiken en niet zomaar iedereen. In deze digitale wereld zijn daar steeds meer mogelijkheden voor, maar hoe pas je die goed toe en welke opties zijn er eigenlijk allemaal? Waar moet je precies aan denken?
Digitaal is het nieuwe analoog
Tijd voor digital signage dus, maar wat versta je daar precies onder? Welke opties zijn er, wanneer en waar pas je die toe? En hoe? Met digital signage doelen we op een vorm van beeldschermcommunicatie, waarbij het publiek op een specifieke locatie bereikt kan worden door middel van een beperkt netwerk van audiovisuele displays. Hiermee kan je specifiek jouw doelgroep bereiken en de communicatie ook afstemmen op deze doelgroep, zodat deze zo effectief mogelijk ingezet kan worden. De opties zijn legio en het is dan ook belangrijk om goed te kijken naar wat het beste bij jouw bedrijf, jouw medewerkers en natuurlijk jouw klanten past.
Digital signage in de praktijk
Hoe ziet dit er in de praktijk nou uit? Er zijn natuurlijk eindeloos veel mogelijkheden en het hangt ook sterk af van jouw bedrijf, jouw locatie, jouw wensen en ook vooral jouw doelgroep, maar je kunt bijvoorbeeld denken aan een restaurant met digitale menuborden in plaats van de traditionele menuborden. Het is hierdoor makkelijker om het menu en de weergave daarvan af te stemmen op het moment van de dag maar ook op de doelgroep die bij dat moment past. Dit extra promotiemiddel kan daarmee de merkbeleving van je klant versterken en daarmee ook jouw imago.