Waarom voor Google Ads kiezen
In vroegere tijden was het maken van reclame eenvoudig omdat de manieren om reclame te maken nu eenmaal beperkt en vanzelfsprekend waren. Je plaatste een advertentie in de lokale krant, kocht advertentieruimte in een magazine en als je het groter zag, kon je nog terecht op de radio of op de televisie voor je eigen reclamespotje. Sinds enkele tientallen jaren is er echter een nieuwe vorm van adverteren en dat is het online adverteren via zoekmachines of ook wel SEA genoemd waarbij SEA voor Search Engine Advertizing staat. De belangrijkste vorm van adverteren op zoekmachines is met voorsprong Google Ads. Maar waarom zou je als onderneming op zijn minst moeten overwegen om van Google Ads gebruik te maken?
Wat is het?
Ken je de advertenties die bovenaan de resultaten van de zoekmachine Google verschijnen? Wel, dat zijn Google Ads. Google Ads, vroeger Google Adwords genoemd, is het online advertentieprogramma van Google. Het programma laat je toe om je eigen online advertenties te maken om zo de mensen te bereiken die in je producten en diensten geïnteresseerd zijn. Je betaalt hierbij een bedrag aan Google telkens er iemand op je advertentie klikt.
Waarom Google Ads gebruiken
Google ads uitbesteden? We zetten graag enkele redenen op een rijtje waarom ook jij Google Ads zou moeten gebruiken:
- De reikwijdte van Google: 2/3 van de mensen wereldwijd maakt gebruik van Google om online dingen te zoeken. Het potentieel is dus enorm!
- De mogelijkheden: Google Ads telt ontelbare mogelijkheden om je advertenties op maat te maken en helpt je ook in het vinden van de juiste zoekwoorden en zoektermen en in het bepalen van de juiste prijs voor je advertenties.
- Google Ads vs sociale media: Mensen die op Google iets zoeken, zijn geïnteresseerd in interessante aanbiedingen voor de diensten of producten die ze zoeken. Op sociale media zijn mensen vooral geïnteresseerd in status updates, verhalen en nieuwe foto’s.