Hoe een grap een succesvol modemerk werd
In 2009 waren er twee broers in Amsterdam die een idee hadden om een kledingmerk op te richten. Deze broers zijn Nederlands maar hebben een Italiaanse achtergrond. De realiteit was dat ze een modemerk wilden oprichten voor de grap. Ze vonden de manier waarop vele merken pronkten met het merklogo op hun kleding maar onzin en besloten daarom hun kledingmerk ‘my brand’ te noemen, naar het idee dat iedereen zijn eigen merk is. In dit artikel bespreken we de oprichting en het succes van het merk My Brand.
Opvallende kleding
Zoals ik aangaf begonnen de twee broers het merk voor de grap maar dat betekende niet dat ze de kleding zelf niet serieus namen. Ze wilden een merk dat stond voor kwaliteit en luxe. De grap was dat ze besloten om gigantisch grote prins te doen op hun t-shirts die de merknaam ‘My Brand’ toonden. Al heel snel bleek deze knipoog een groot succes en vele beroemdheden kozen ervoor om het merk te gaan dragen. Door deze knipoog werd het merk meer dan slechts een kledingmerk maar een echte lifestyle. Dit zie je vooral bij de jongeren die op festivals het kledingmerk dragen. Het merk is ook ongelofelijk actief. Ze brengen momenteel elke twee maanden een nieuwe lijn uit, wat vergeleken met de meeste kledinglijnen gigantisch vaak is.
Internationaal merk
Nu is het merk ook duidelijk beïnvloed door hun Italiaanse achtergrond. Je ziet dit in de felle kleuren en opvallende prints. Zoals ik al aangaf is my brand een Nederlands merk met een Italiaanse achtergrond maar de broers zijn momenteel hard bezig om internationaal voet aan de grond te krijgen. Ze hebben nu ook hun kleding in winkels in Spanje, Italië, Duitsland en België.
Wie dragen het merk my brand? Het is een opvallend kledingmerk met felle kleuren en opvallende prints. Je zult dus denken dat het niet zoveel gedragen wordt onder dertigers die op kantoor werken. En het is waar dat het merk vooral onder jongeren en studenten populair is. Maar eigenlijk wordt het heel breed gedragen door vele mannen. My brand maakt vooral mannenkleding maar ze hebben ook een paar truien voor vrouwen gemaakt. Ook bij de vrouwelijke kleding is zijn de prints zeer opvallend. Het fijne aan het kledingmerk is dat ze naast T-shirts ook veel kleding voor de winter maken. Dit is dus ideaal aangezien we momenteel de koude winter ingaan. Een goede investering om op te vallen bij het Amsterdam Dance Event.