Wat zijn de voordelen van het maken van vlogs?
Van bloggen naar vloggen is een veel gehoorde term tegenwoordig. Waar je vroeger heel eenvoudig jouw doelgroep kon bereiken door kwalitatieve blogjes te schrijven, daar kom je er tegenwoordig niet meer zo makkelijk van af. Kwalitatief zakelijk vloggen kent enorm veel voordelen die bijvoorbeeld een blog weer niet heeft. Al kent het schrijven van een blog ook gigantisch veel voordelen. Maar ben je nu benieuwd wat de voordelen van vlogs zijn? Lees dan snel door.
#1 Persoonlijkheid
Jouw bedrijf krijgt een gezicht voor onbekenden. Waar je door middel van tekst toch geen heel goed beeld krijgt van een persoon of organisatie daar is dat met video toch echt anders. Het maken van een vlog kan je ook heel persoonlijk maken. Wist je dat een persoonlijke videoboodschap, door bijvoorbeeld iemand zijn naam te noemen, voor een gigantische conversie kan zorgen? Stuur jouw connectie eens een persoonlijke videoboodschap, wedden dat je een reactie krijgt! Ook daarom is het zo belangrijk om zo nu en dan te experimenteren met een vlog.
#2 Gemakkelijk te volgen
Een video is heel fijn en prettig om te volgen. Waarbij je jezelf in tekst soms kan verzuipen omdat je er niks meer van snapt of niet meer weet waar je gebleven bent. Daarnaast is het ook prettig om naar iemand te kijken die jou het een en ander kan uitleggen. Het meest ideale is, als je video’s plaatst met ondertiteling zodat mensen het ook zonder geluid kunnen volgen. Lekker makkelijk toch?
#3 Creativiteit showen
Door een vlog online te plaatsen laat je zien dat je creatief en ruimdenkend bent als bijvoorbeeld ondernemer. Dit trekt veel mensen aan en ze gaan jou op den duur ook zien als expert. En dat is wat je wilt. Je wilt mensen informeren en inspireren. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat je jouw business laat groeien.
Zet jij de stap?
Ben jij al helemaal overtuigd om te gaan starten met vlogs? Weet je niet goed hoe je moet beginnen? Huur dan een zakelijk vlogbureau in zodat ze jou kunnen adviseren. Is het inhuren van een zakelijk vlogbureau voor jou en jouw doelgroep interessant? Dat zijn vragen die je kan stellen.